Gebundelde krachten zijn goud waard!

FTRPRF gelooft in verenigde krachten. We zoeken voortdurend naar nieuwe partners om elkaar te versterken. Ondertussen hebben we zowel een samenwerkingsproject met de VRT als een project met de Universiteit Gent op poten gezet. Benieuwd hoe dat loopt? Lees even mee!

VRT

De EDU-boxen van VRT ken je vast wel. Wat dacht je van deze digitale variant? Gratis, altijd dichtbij en bereikbaar! Dankzij het SANDBOX-project staat alles in  digitale vorm op ons leerplatform. Je ontdekt er prachtig didactisch onderbouwd lesmateriaal van de VRT. Genoeg voor zes lessen, die je zowel klassikaal als via flipping-the-classroom kan gebruiken.
Vraag snel je gratis account aan en krijg toegang tot deze EDU-boxen:

  • Artificiële Intelligentie
  • Financiële educatie: Geld en ik
  • Financiële educatie: Geld en de wereld

Universiteit Gent

Samen met de Universiteit Gent werkt FTRPRF aan een project om Scratchcode te corrigeren. Een team van professoren, doctoraadsstudenten en onze FTRPRF-programmeurs nemen dit onderzoek op zich. Leerkrachten kunnen dankzij codecorrectie in één oogopslag zien of leerlingen hun code juist hebben geprogrammeerd. In een volgende fase krijgen de leerlingen feedback én nuttige tips & tricks op maat. We mikken op september 2021 voor de eerste versie. Leren programmeren was nog nooit zo eenvoudig!

Centrum Nascholing Onderwijs

FTRPRF heeft bergen kennis over de onderwerpen Computationeel denken en Mens & Samenleving. Waarom zouden we die dan niet delen? Daarom werken we samen met het Centrum Nascholing Onderwijs (CNO) van de Universiteit Antwerpen. Met deze partner ontwikkelden we goedgeorganiseerde en uitgedachte bijscholingen voor leerkrachten eerste graad secundair onderwijs. Meer weten? Neem een kijkje op onze pagina Bijscholingen.

Partnerschap op maat

Heb je zelf een nieuw project in gedachten? Ben je uitgever, leerkracht of webdeveloper en wil je graag de handen in elkaar slaan?

In een fenomenaal digitale wereld kan alles! Geef ons een seintje en we bekijken wat er kan.